zondag 18 september 2011

(Oude) Restjes Garen Deken

Soms moet je eens in de zoveel tijd alle restjes garen gewoon opmaken. Iets leuks en simpels, maar tegelijkertijd ook bruikbaar en nuttig.
Ik had een hele stapel restjes en daar heb ik een deken van gemaakt.

Ik heb een wat dikkere haaknaald gebruikt (bv dikte 8).
Tevens heb ik met 2 draden tegelijk gehaakt. Hiervoor heb je dus een dikkere haaknaald nodig.
De afmetingen van de deken is geheel naar eigen inzicht en afhankelijk van de hoeveelheid restjes garen die je ter beschikking hebt. De uiteindelijke afmetingen van deze deken is ongeveer 2 meter bij 1.50 meter.

Gebruikte steken / patroon:
- gestart met een rij lossen
- de volgende rij is een rij halve vasten
- de volgende toer zijn een rij stokjes
- herhaal dit afwisselend halve vasten / stokjes totdat je de gewenste lengte hebt bereikt.
- nadien alle uiteinden netjes wegwerken en houd uiteraard rekening met aan het einde van elke toer met een / aantal keerlossen

Het effect van het haken met 2 draden is leuk. Het resultaat is 'dik' en lekker warm tijdens de koude avonden of gure winterse dagen.

Mijn (oude) restjes garen Afghan...
(zelfs populair bij een van mijn meiden!!)


Sommige 'dunne' garens kunnen met 3 draden tegelijk gehaakt worden en 'dikke' garens liever met 1 draad haken.


Een mooi regenboogpalet...




Het uiteindelijke resultaat!
 
Hmm, zooo lekkerrr zacht...




























Een van de vele mogelijkheden die je kunt doen, als je heel veel restjes garen overhebt...

Be inspired!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je een berichtje achterlaat!
Lovely that you leave comments!

Warm regards xxx