donderdag 29 december 2011

Een mooi Gedicht...

Laatst kwam ik dit gedicht tegen...
Het is een ontzettend mooi gedicht...
Het geeft een goede nadenker voor onze laatste dagen van 2011...

Liefs X



OVERPEINZING

aan het eind van iedereen is er meestal
maar een vraag onbeantwoord gebleven.
wat was de reden van mijn bestaan?
ik heb gezien, ik heb gevoeld, ik heb gehoord
ik heb kunnen lachen en ik heb gejankt.
ik heb gewerkt en ik ben vrij geweest.
ik ben bang geweest en blij,
gelukkig en ik heb getreurd.
ik heb gevrijd en liefde ontvangen.
ik heb kunnen juichen en ik heb emoties gehad.
nu heb ik geen angst meer, alleen emotie.
ik ben uitgespeeld met het spel des levens.
nu vraag ik me af was ik nuttig?
maakte ik verschil?
heb ik iets veranderd, word ik gemist?
is er een reden om mij te missen?
ik heb geen toekomst meer alleen een verleden.
ik dacht dat ik alles wist, maar wat valt er te weten?
en dan terwijl de laatste gedachte weg zweeft.
weet ik het antwoord:
ik heb geleefd.

(Janus Hanselman / Linda Vooijs)







Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je een berichtje achterlaat!
Lovely that you leave comments!

Warm regards xxx